fredag 25 mars 2011

Fredag = pizza och coca cola

Alltså LCHF pizza och cola light!

Nu är jag proppmätt, nöjd och gör helg. Ska bara slänga in en maskin tvätt först...
Till middag gjorde jag en supersmarrig LCHF pizza och min sambo pizzafantasten gav den tummen upp!
Minns inte var jag hittade receptet tyvärr, skriver alltid ner recept jag vill testa och glömmer alltid bort vart dom kommer ifrån...

Så här gjorde jag:
  • 120 g Philadelphiaost
  • 4 ägg
  • 1,8 dl vispgrädde
  • 0,6 dl Parmesan
  • 4,8 dl Riven "vanlig" ost

Vispa ihop philadelphia och ägg, rör sen sen grädde och parmesan och sist i med den rivna osten. In i ugnen 25 min i 175 grader.

När grunden var klar hällde jag på en hemmagjord tomatsås, la på ost, salami, skinka, oliver och paprika. In i ugnen igen tills osten smält (jag höjde även värmen till 250 grader).

Vänta en liten stund innan du skär upp pizzan och avsluta med att strö över oregano och stänk på lite Tabasco! MUMMA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar