måndag 8 februari 2010

Väntar på snoris...

Jaha, så var man hemma med sjukt barn då!
I torsdags kom skruttan hem från skolan med fyrtio graders feber.... Jag fick inte så lite dåligt samvete eftersom jag bara hade varit hemma och myst för mig själv. Skolan hade visst ringt men jag hade missat samtalet så sambon hämtade vid femtiden som det var tänkt. Då hade skruttan legat på en soffa med en av sina lärare hela eftermiddagen. Hennes bästis hade tydligen varit jätteorolig. Så i torsdags och fredags så var det en viss Indiemamma som var världens bästa sjuksyster här hemma!
I lördags tog vi oss ut en sväng eftersom vi kände oss bättre. Vi åkte till Ohlsonstyger så att jag fick köpa lite overlocktråd och muddväv. Det blir ju lite tid till att sy när man är hemma i alla fall.
I söndags vaknade jag och var dunderförkyld! Efter ett par minuter hörde jag skrällande hosta ifrån dotterns rum... Så det var det febern ville förvarna oss för?
Nu sitter jag här och väntar på att snoris ska vakna. Jag har redan ringt både skolan och jobbet och sagt att vi nog måste vara hemma ett par dagar till...

Ska göra frukost som skall intas framför tv'n uppkrupna i soffan i sällskap med "Rännstensungar". Både jag och barnet är helt förälskade i Cornelis när han spelar Farbror Fahlén!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar