måndag 1 februari 2010

Det är måndag morron.........

.....och jag borde nog stannat hemma idag!

Det började med att jag snoozade på väckarklockan i 45 minuter. När jag väl kom iväg hemifrån så gick jag på fel tåg när jag skulle till jobbet, trots att det är linjen jag åkt hela mitt liv, så jag fick åka tillbaka och byta. Väl på rätt tåg åt rätt håll så gick jag så av på fel station... Men det felet rätttade jag upp snabbt då jag slängde mig på tåget som inte hunnit åka ännu!

Ja så kom jag då äntligen till jobbet... och kan inte hitta min telefon (vi har enbart mobiltelefoner) som jag trodde att jag lagt i en låda på bordet. Nähä, ringer till den och kommer bara till röstsvar, letar under vartenda papper, ringer sambon för att kolla om han sett den hemma... Håller nu tummarna för att den antingen dyker upp på jobbet under dagen eller att jag hittar den när jag kommer hem!
Annars är den stulen! Vi har ju nyligen flyttat in på det här kontoret och det är mycket folk som springer här; städare, byggjobbare, flyttgubbar, målare osv.

Nu vill jag bara hem! Men inte då, idag ska jag tom jobba senare för det är information om avtalen för 2010 i eftermiddag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar