måndag 15 februari 2010

Jobb, skola, vardag!

Är tillbaks på jobbet efter att ha varit hemma med sjuk unge och varit sjuk själv i en och en halv vecka! Det är så skönt att få sitta vid mitt skrivbord på jobbet och läsa alla mail, rensa i röriga högar och beta av alla måsten som uppstått. Faktiskt! Känner mig riktigt produktiv och behövd!
Nog har jag varit behövd när jag varit hemma också men det är liksom lite annorlunda att bara få vara business istället för att vara sjuklingmamma! Är ärligt talat rätt less på att laga mat flera gånger om dagen, serva med glass, te, halstabletter, snorpapper osv. Särskilt när jag själv varit sjuk nästan hela tiden. Idag micrade jag min matlåda, åt i sällskap av trevliga kollegor, tog en kaffe i automaten, satte mig och fikade lite och sen återgick jag till arbetet.
Får se hur trötta vi kommer vara ikväll... det blir nog tidigt i säng för hela familjen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar