fredag 17 september 2010

Hålpåsen...

...har den inte sett likadan ut i typ femtio år?! Högst upp på den finns bilder på en sådan där påsklämma/pappersihopsättare men vem använder sådana nuförtiden och var finns de att hitta... inte i vårt kontorsmaterialsskåp i alla fall... Istället används häftklammer vid behov och av dem går påsen sönder men nog fortsätter man använda påsen ändå... Och hur långt liv har inte en hålpåse? Oftast är nästan båda sidorna fullklottrade med namn och jag kan inte låta bli att kolla vart påsen varit innan den kom till mig. En del personer som står högst upp på första sidan vet jag har gått i pension eller slutat för många år sedan, en del personer har aldrig ens jobbat på den här myndigheten. Idag skickade jag iväg en påse som var nästan helt ny, bara mitt namn högst upp!

Oj, vilka funderingar som dyker upp när man sitter och passar en telefon som aldrig ringer men som jag inte kan gå ifrån. Eller är det för att det är fredag?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar