torsdag 19 augusti 2010

Det är trubbel på gång...

Ok, nu jobbar jag andra dagen efter semester och allt går som på räls! INTE!!!

I morse spöregnade det när jag gick hemifrån så det blev ingen morgonpromenad som jag hade tänkt mig. Istället valde jag att ta bussen till Fridhemsplan. Missade precis en och fick sitta och vänta en stund i regnet. Kliver på bussen och får sitta, härligt, vid Hornstull kliver det på så mycket folk att bussen blir proppfull. Mitt uppe på Västerbron smäller det till så in i bängen och bussen har fått punka! Så alternativet blir: ställa mig med alla andra i regnet och vänta på nästa buss eller fälla upp paraflaxet och spatsera bort till Fridhemsplan. Jag valde det andra alternativet, då fick jag ju min morgonpromenad ändå...

Väl framme på jobbet hämtar jag en kopp kaffe att värma mig med och loggar in på datorn för att kolla alla mail som måste åtgärdas pronto! Och så fungerar inte mailservern... så här sitter jag nu och vet inte riktigt vad jag ska ta mig för.

Tur att det snart är dags för lunch. Idag blir det: sojamarinerad lax filé med kesoröra, elefantbönor och sallad. Mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar